2010-05-05
 14:19:49

Nej, vi vill inte hem redan!

Nu är det bara två dagar kvar i paradiset :( Dagarna går för fort, känns inte som om man har hunnit med allt som man borde..

Änsålänge har vi hunnit med en massa spring på stan, massa strand och bad, Hamam(Turkiskt bad) & en båttur.

Resan började väl med ett två timmars försent flygplan, så vi kom hit ungefär 17.00 i turkisk tid efter en riktigt jobbig transfer på två timmar. Markus var så kissnödig sista timmen på bussen, att han nästan höll på att dö. ;) Haha. Solen går väl ner runt 19.30 här ungefär. Så första dagen gick vi bara ner och kände lite på vattnet, kollade stranden, firade Markus födelsedag på en restaurang och sedan tog vi några drinkar på hotellet(dom var ju ffs gratis).

Söndagen bestog av strand, sol och bad. Avslutades med att bli ren som bara den! Vi var på Hamam såklart :) Gud vad skönt det var! Hamam började med att vi fick sitta i en basu och softa ett tag, mys. Sedan vidare mot en ång-bastu, som knappt gick att sitta i för min solbrända hud ;P Så därinne satt vi i max 5 minuter. Sen vidare mot jacuzzibad i ungefär en halvtimme. Lite halvkallt vatten, annars jätteskönt :) Därpå fick vi lägga oss på någon sorts uppvärmd stor platta och fick peeling + skummassage. Haha, Markus fick pungen masserad av en hårig turk ;D Då ville han bara hem, vilket gnäll det var på honom :D haha. Hamam avslutades med en 10 minuters ansiktsmask och en halvtimmes thai-massage. Massagen var det skönaste på hela Hamam, man vart helt dåsig och trött efteråt :).

På måndagen var vi mest på stranden, och på kvällen vart det turkisk afton på hotellet. Massa turkisk uppvisning och trevligt folk. Markus blev uppdragen på lite turkisk dans, sötisen :) Finns film på det ;)

Igår bar det ut på havet. Såg en massa häftiga grottor och dylikt, badade i det klarblåa vattnet och Markus tog mod till sig och hoppade från en klippa! :) Vi såg en liten delfin med. Fick god mat och underhållning på båten.
Dagen avslutades med en profissionell fotografering som höll på i över två timmar. Tog park-, strand/sunset- och bikinibilder. Har ännu inte sett resultatet på fotograferingen ännu. Får se ikväll klockan 21.00 :) Längtar! Fotograferingen sög musten ur oss så vi gick och la oss runt halv 10-tiden.

Idag har vi bara hunnit med en sväng på stan, köpt lite souvenirer och så. Markus köpte en skitsnygg tröja!(Fast ingen vill ju såklart veta VAR han köpte sin tröja) ;)
Nu ska vi leta på ett ställe och äta på eftersom vi nyss missat lunchen på hotellet..

Vi har dessutom gått och blivit småsjuka båda två, och jag börjar få ett jävla munsår :/
Men vi kämpar på! Haha, man vill ju se allt här även fast man inte mår 100 :)

Ha det bra tills vi ses igen!
Pussar och kramar från soliga Alanya och vi på BonApart
♣♦♣

(kan tyvärr inte bifoga några bilder, internetsignalen här är inte den bästa!)