2011-06-17
 21:01:13

Hur går det till?


Satt och funderade på en sak tidigare idag.. Hur får man en känd blogg? Jag kom fram till att; Om man provocerar och låtsas vara någon man inte är, så lyckas man tydligen. Eller om man är med i ett tv-program och får den hjälpen på vägen.


Kissie & Ami Of Sweden

Men just det här med att provocera.. Kissie var väl den första att göra detta, och se vart detta har tagit henne idag. I början var hon tjejen alla älskade att hata och läste hennes blogg bara för att skratta åt henne, däribland var även jag en sådan läsare. Hon drev på andras bekostnader, skapade en massa rykten och förstörde helt sin chans att få ett normalt jobb när bloggen ej kommer att räcka till.
Idag har ännu en bloggare, vid namn Ami Of Sweden, börjat provocera sig fram i bloggvärlen. Ett pr-trick där hon sägs vara tillsammans med allas våran Kungarna Av Tylösand-Jockiboi, vilket inte är en merit över huvud taget, har skapats. Hon låtsas vara denna dumma lilla fjortisen, vilket jag absolut inte tror att hon är. Hon gräver sin grav helt själv, ingen kommer ta henne seriöst i jobbranchen, lika lite som Kissie kommer att tas seriöst.




Kenza
Däremot har jag stor respekt för Kenza, som lyckats ta sig långt på att bara vara sig själv. Hon började som en helt vanlig tjej med drömmar, hade turen att någon upptäckte hennes blogg. Hon Uppmärksammades på Blogg.se's hemsida, därifrån kommer hennes framgång. Genom att så många har följt henne och uppmuntrat henne så har hon kunnat skapa sin dröm. Idag är hon modell, blogg-skribent och har nyss skrivit kontrakt med ett av världens största skivbolag! Hon började sin blogg precis som hon är och forsätter så frammåt..





Foki
Även Foki, Anchisa, lyser i mina ögon. Hon har gjort sina drömmar till verklighet, dock så tror jag hon har haft lite bidrag till det från antingen sina föräldrar, ett arv eller av sin pojkvänn. Men ändå.. Hon gjorde det hon drömde om, flyttade tillbaka till Thailand och startade sin egen klädkedja. Dessutom gick tjejen ut med toppbetyg från sin utbildning! Jag avundas henne.
Lite tankar från min sida, hoppas det inte blir för tråkigt att läsa om :)

 

 


linda - en vimsig mamma

Ja att bli könd bloggare är dte många som vill bli men vill man offra så pass mycket för att bli det? kram



PUBLICERAT: 2011-06-18, 01:05:19 | URL: http://holen666.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: