2009-11-25
 19:06:08

Urusel uppdattering, jag vet :/

än en gång, ursäkta för superdålig uppdattering under några dagar nu!
Jag har varit upptagen och åter upptagen.
Här kommer lite update om vad som hänt i veckan.

Måndag
Började alltså skolan i måndags, fick gå på intro för hela skolan kl 9.00 på morgonen. Skapligt seg man var då kan jag lova. Jag och Markus hade varit ute och gått på natten till måndagen då så jag hade inte kunnat somna förrän 40 minuter innan jag skulle kliva upp. Frös så himla mycket! I alla fall så klev jag väl upp typ så jag hade 5 minuter på mig att fixa iordning mig innan jag gick till lärcentret. Fick sitta därinne och lyssna på saker jag i princip redan visste. Hörde inte riktigt allt heller för den delen, jag satt i min egna lilla trötta värld en stund. Haha. Det tog i alla fall ungefär en timme med info och en rundtur. Fick sedan veta att infon för matematiken skulle äga rum samma dag fast med 4 timmars mellanrum. Så jag gick väl hem emellan, åt lite och så där. Och så var jag upp på stan för att beställa hem lite böcker jag behöver till skolan då. Skapligt dyrt! I slutändan så kommer jag att ha betalat ca 1000 spänn för allt jag behöver. Men det finns inte så mycket att göra åt den saken. När klockan började närma sig 4 så fick jag skjuts av Jonas, som jag hade mutat med en ostbågspåse(haha), till lärcentret. Sjukt skönt att slippa gå faktiskt! Fick sitta där i en timme ungefär, lyssna på lite info och prat enskilt med läraren om min kursplan. Sedan kom Pernilla och hämtade mig. Vi åkte till hennes mammas fik, där Pernilla jobbar, för att stänga och städa lite där. Blev även bjuden på en fet taco-tallrik ;D Riktigt gött! Resten av kvällen spenderades med matematik-plugg och en film med Pernilla, Johan och Björne.

Tisdag
Gårdagen spenderades mestadels hemma. Vaknade runt 13.30 och satt mig och pluggade direkt. Vid ungefär 16.00 kom Malin förbi, då la jag faktiskt matteboken åt sidan. Vi begav oss ut på stan en sväng för att se om det fanns någon drop-in tid hos en frisör någonstans i stan under dagen för mig. Men sådan tur hade jag ju såklart inte, så jag fick boka en tid på citysaxen på fredag 17.15. Hatar verkligen att boka tid sådär. Jag blir så grymt nervös när jag ska klippa mig! Men jag fick i alla fall ett bra pris. Hon frågade mig om jag gick på Martin Kock gymnasiet, och jag ljög lite och sa att jag gjorde det (A) Så jag får ungdomsrabatt. Haha. Efter en sväng på stan gick vi hit igen och satt oss och snackade och bara myste i några timmar. ♥ Sedan när Malin åkt hem så gick jag mig till Markus för att kika skräckfilm (: Självklart hittar vi aldrig på någon som är riktigt bra. Men en av filmerna dög ändå. Tycker ändå att sällskapet är viktigast, och det var verkligen bästa sällskapet någonsin ;D

Onsdag
 Idag började dagen med att man fick vakna upp brevid den sötaste killen som finns :) Låg kvar och myste där långt in på eftermiddagen. Fick sedan skjuts hem och sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer. Jag har pluggat matte i ca 2 timmar bara. Ska nog snart sätta igång med lite mat tror jag. Får se vad det blir för något, är egentligen ganska sugen på att floota lite med donken idag. Men vi får se hur det blir :)

With Love, J


systeryster

Har du bestämt dig hur du ska göra med lägenheten??

Har inte kollat något mer då du skulle höra av dig...

Kul att det funkar med matten.. när börjar engelskan då??



Kramar i massor



PUBLICERAT: 2009-11-26, 12:26:27 | URL: http://lillipopp.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: